Akupunktur

Akupunkturen er baseret på den traditionelle kinesiske medicin (TCM). Dette sundhedssystem bygger på en detaljeret forståelse for sammenhængen mellem krop, sind og sjæl. TCM bygger på forebyggelse og sundhedsfremme, men er samtidig et meget effektivt redskab til sygdomsbekæmpelse.akupunktur

Kinesisk diagnose:

Det er et meget detaljeret diagnose-system indenfor TCM. Ud over de symptomer, der er, spørges der også til søvn, temperament, til varme og kuldefornemmelse, følsomhed for træk, fordøjelse og lign. Der kigges på tunge, mærke på pulsen, bevægelser og ansigtskulør iagttages o.s.v. Der spørges til følelsesmæssige påvirkninger og reaktioner. Ud fra dette kan man ”diagnosticere ”, hvor ubalancen vil afgøre hvilke pkt. og pkt.-kombinationer, der skal benyttes. Dermed hjælpes kroppen til at finde sin egen balance igen.

Ved hjælp af akupunktur kan vi understøtte kroppens egen helbredelse. Der tilføres ikke kroppen noget, det sker i form for ”aktivering” af kroppens og personens egne ressourcer, når der sættes nåle i akupunktur-punkter.

Akupunktur kan benyttes sammen med hvilken som helst anden behandlings-form. Endvidere er der ikke bivirkninger.

Jeg anvender altid sterile engangsnåle, der kasseres efter brug. Nålene sidder i de behandlingsværdige punkter i ca. 20 min.

Akupunktur er en fascinerende og enkel terapimetode.

Pr. 1. januar 2011 ydes der tilskud fra Sygesikring DK til akupunktur.

Akupunktur kan med fordeles anvendes ved følgende lidelser:

Hovedpine / migræne

Muskelspændinger / nakke- / rygsmerter

Frossen skulder / tennisalbue / golfalbue

Sports / arbejdsskader

Kredsløbsforstyrrelser / forhøjet blodtryk

Fordøjelsesproblemer

Menstruationssmerter / problemer

Luftsvejsproblemer / astma / allergi

Urinvejsproblemer

Graviditetsproblemer / kvalme

Infertilitet / barnløshed

Overgangsalder

Rygestop

Slankebehandling

Hudproblemer / eksem

Og mange, mange flere – bare spørg!